Can You Crowdsource Journalism?



Para começar a discutir:

“In what he hopes will be the first big demonstration of the “crowdsourcing” potential of AOL’s new Seed.comservice, former New York Times writer Saul Hansell says he is looking for writers who will write up interviews with all of 2,000 or so bands and artists at the SXSW music festival in Austin. The assignment will involve “real reporting,” Hansell said in an interview, in which writers will have to pick up the phone and call the band or artist and write up a 1,000-word interview in question-and-answer format, as well as a 300- to 500-word biography. The price for this assignment? The princely sum of $50.”

(via Bernardo Aguiar, no Facebook)
Anúncios

No comments yet

Deixe um comentário

Preencha os seus dados abaixo ou clique em um ícone para log in:

Logotipo do WordPress.com

Você está comentando utilizando sua conta WordPress.com. Sair / Alterar )

Imagem do Twitter

Você está comentando utilizando sua conta Twitter. Sair / Alterar )

Foto do Facebook

Você está comentando utilizando sua conta Facebook. Sair / Alterar )

Foto do Google+

Você está comentando utilizando sua conta Google+. Sair / Alterar )

Conectando a %s

%d blogueiros gostam disto: